Ook goed navigeerbaar op tablet en smartphone
ZW. is het nieuwe online platform dat Weerterland & Cranendonck verbindt, inspireert, oriënteert en motiveert.
“De nieuwe responsive website biedt de bezoekers het beste wat er in Weerterland & Cranendonck te vinden is. Zowel op je PC als op je mobiel of tablet.” Sander Leenders (26), front-end webdeveloper & strateeg bij Artis online en offline communicatie licht toe: “De website is de online doorvertaling van het magazine. Het is het enige onafhankelijke, zakelijke magazine binnen de Keyport2020 regio. Het is een hoogwaardig business to business magazine. Het Zakenblad Weerterland en Cranendonck en nu dus ook de website geven een breed scala aan regionale zakelijke inhoud, gecombineerd met webbanners uit de regio. De lange levensduur van iedere uitgave, de gunstige verhouding tussen redactionele en advertentiepagina’s en het grote verspreidingsgebied met het Zakenblad Weerterland & Cranendonck dragen bij tot een advertentiemedium dat bij uitstek geschikt is voor bedrijven die zich willen profileren binnen het bedrijfsleven.
De website www.zakenbladweert.nl geeft ons de mogelijkheid om sneller economisch regionaal nieuws te plaatsen. Ook besteden we aandacht aan de samenwerkingsverbanden tussen het bedrijfs-leven, het onderwijs en de gemeenten binnen Keyport2020.”
Responsive
Mobiele websitebezoekers haken snel af als het zoeken en navi-geren op een smartphone of tablet niet handig gaat. Daarom is de website www.zakenbladweert.nl responsive gemaakt, d.w.z. de
site past zich automatisch aan bij de verschillende scherm-formaten. Websites die zich niet automatisch aanpassen blijven statisch. Gebruikers moeten in dat geval inzoomen om teksten te lezen en knoppen te bedienen.
“Google verandert zijn algoritmes voor zijn zoekmachine regelmatig om de meest relevante zoekresultaten bovenaan te krijgen”, legt Jort Schappin (36), webdeveloper bij Artis online en offline communicatie uit. “Onlangs heeft Google de nieuwste wijzigingen al doorgevoerd. Is je website niet geschikt voor het kleine scherm, dan straft Google je genadeloos af. Google trekt websites voor die op mobiele apparaten goed bruikbaar en responsive zijn. Mobielonvriendelijke sites worden zelfs weggelaten uit de mobiele zoekresultaten. Uiteraard wil je dat als bedrijf niet. Met een responsive website wordt je informatie helder, overzichtelijk en duidelijk weergegeven op alle mogelijke mobiele apparaten.”