Al meer dan 30 jaar biedt het Zakenblad u een exclusief platform om te communiceren met potentiële opdrachtgevers. Graag laten we u kennismaken met de makers van het Zakenblad: uitgever Bart Maes en hoofdredacteur Wesley Hegge van Art-is mediagroep. We hebben een gesprek met beide heren op hun nieuwe locatie, een monumentaal pand aan de Maasstraat 30 in Weert.
‘Art-is mediagroep is een team van gepassioneerde verhalenvertellers’, zegt Maes. ‘Voortdurend op zoek naar boeiende verhalen, interessante mensen en pakkende onderwerpen. We vertellen verhalen die het waard zijn om gedeeld te worden. Het zusjesbedrijf Art-is communicatiebureau uit Weert is een full-service communicatiebureau. Voor onze klanten ontwikkelen we merk- en communicatiestrategieën, creëren concepten en zorgen voor de uitvoering en implementatie van effectieve online en offline communicatie-uitingen. We bedenken en bouwen merken en campagnes, ontwerpen huisstijlen, maken magazines, ontwikkelen en bouwen websites, creëren en verrijken content. Het liefst vanuit één centraal strategisch-conceptueel uitgangspunt. Want dan weten we dat het werkt.’
Relevante content
Het draait allemaal om het juiste effect door een krachtige boodschap en de perfecte mix van communicatiemiddelen. Hegge legt uit hoe dat zit: ‘We bieden inwoners, bedrijven en bezoekers van de grootregio Weert een aantal krachtige websites, socialmediakanalen waaronder een LinkedIn- en Facebookpagina en natuurlijk gedrukte media zoals het Zakenblad en het glossy magazine O.Venlo. We ontwikkelen daarvoor waardevolle en relevante lifestyle, zakelijke en journalistieke content die mensen informeert en in beweging brengt. We zorgen dagelijks online voor actuele items in de vorm van nieuwsberichten, foto’s en video’s en vlogs.’
Art-is mediagroep is een volledig geïntegreerd marketing-mediabedrijf dat vanuit verschillende disciplines opereert. Aangestuurd door Art-is communicatie de over-koepelende strategisch-conceptuele denktank. Maes: ‘Zodoende zijn we in staat om voor de zakelijke markt content te ontwikkelen die aansluit bij de communicatie- en marketinginspanningen van bedrijven, instellingen en gemeenten.’
Online en offline communiceren
Art-is mediagroep gaat dus veel verder dan alleen het creëren van content. Hegge: ‘We beheren diverse relevante media waarop we online, offline en streaming content delen. Mediakanalen die goed bekeken worden, met een groot en breed bereik. We ontwikkelen allerlei verschillende contenttypen en passen deze crossmediaal toe. Zo kunnen we álle denkbare kanalen inzetten met dezelfde boodschap of met boodschappen die elkaar versterken of aanvullen.’
Maes vult aan: ‘Aandacht op het ene kanaal, uitleg op het andere. Merkbeleving en -ondersteuning op het ene kanaal, interactie op het andere. Informerend op het ene kanaal, sturend op het andere. En dat onze content erg goed gelezen, gezien, gedeeld, bezocht én beleefd wordt, bewijzen de cijfers. De specialisten van Art-is communicatiebureau en Art-is mediagroep denken mee, bedenken, ontwikkelen, voeren uit en zorgen ervoor dat de content gezien en gedeeld wordt.’
Magazines en boeken
Een andere expertise van Art-is mediagroep is het maken van boeken voor onder meer bedrijven, instanties, verenigingen en personen. Van jubileumuitgaven tot glossy kookboeken. Het multidisciplinaire team ont-wikkelt een passend, creatief concept, schrijft de teksten en geeft het boek professioneel vorm. Alles in eigen huis. Dat is niet alleen efficiënt, het levert ook een ijzersterk eindresultaat op.