Zoveel ondernemingen, zoveel klanten; en vrijwel alles speelt zich online af. Voor old school ondernemers is het soms niet meer bij te benen waar zij goed aan doen online. Het hebben van een eigen website of webwinkel, volstaat dat nog wel? En moet er niet iets op social media gebeuren om je doelgroep aan te spreken en betrokken te maken bij jouw bedrijf of product? Om succesvol online aan de slag te gaan is het natuurlijk essentieel om te weten wáár jouw doelgroep zich bevindt. Dus helderheid voorop: weet wie je doelgroep is, weet waar deze zich online bevindt en haak daar precies op in. Om je weg te vinden online is online marketing key.
Online marketing, van alle markten thuis
Online marketing wordt vrijwel overal online toegepast, waarbij zorgvuldig in kaart gebracht wordt welke marketingstrategie moet worden ingezet voor online succes, want meten is weten. Het zal niemand verbazen dat smartphonegebruik de hoogste resultaten oplevert bijvoorbeeld. Een online marketing agency vormt een onmisbaar onderdeel voor ondernemers om online succes te behalen. Achter vrijwel iedere succesvolle internetonderneming gaat vaak een online marketing agency schuil.
Wat doet het online marketing agency?
Zij zorgen voor een SEO-vriendelijke website, monitoren bouncepercentages, zorgen voor de juiste call to action, weten te scoren op social media door een hoge betrokkenheid te creëren onder de doelgroep en maken optimaal gebruik van SEA: dé manier om direct op te vallen. De gehele internet marketing strategie wordt zorgvuldig afgestemd op de doelgroep en gemonitord, maar ook direct bijgeschaafd waar nodig.
Online marketing, zo breed als het internet
Klanten bevinden zich overal. Jonge doelgroepen vind je natuurlijk op TikTok, Insta en Youtube shorts. Het hebben van een eigen kanaal mag dan niet ontbreken, net als de inzet van SEA. Twintigers en dertigers bevinden zich alweer wat breder online verspreid op zowel social media als op marketplaces en nieuwskanalen bijvoorbeeld. Hoe bereik je die doelgroepen? En hoe bereik je oma? Gebruikt jouw doelgroep vooral de smartphone, of zitten zij nog deels achter de computer? Allemaal belangrijke zaken die meetellen voor de inzet van een online marketing.
Online marketing, voor iedereen betaalbaar
Maak als ondernemer nooit de fout door te denken dat de inzet van een online marketing bureau te duur zou zijn. Allereerst bepaal je zelf het budget en zijn er mogelijkheden tot het nemen van abonnementen. Zo blijft juist de marketing betaalbaar. Ondernemers die zelf proberen het wiel uit te vinden komen meestal van een koude kermis thuis. Je hebt nu eenmaal niet de juiste knowhow en programma’s in huis om jouw mogelijkheden te finetunen. Uiteindelijk komen ondernemers dan vanzelf alsnog bij een internet marketing agency uit – maar dan is er wel de nodige tijd verloren gegaan aan het hoofd boven water houden en dat is zonde. De kansen liggen voor het oprapen en met de juiste strategie halen jouw concurrenten je niet zomaar in.