NEDERWEERT – De nieuwe vacaturebank Nuwerk.nl is live. Hoofdverantwoordelijk voor de techniek erachter is Get.Noticed. Een internetbureau wat niet gevestigd is in Amsterdam of Rotterdam, maar gewoon tussen de koeien in Nederweert.

Eind 2016 kregen ze het belletje. Of ze een keer wilde komen praten met Sanoma, het moederbedrijf van NU.nl. Na een aantal pitches viel de keuze op Get.Noticed. Vrijwel meteen daarna is de start gemaakt en een maand geleden werd de eerste sneak preview gegeven aan een select aantal personen. ‘Van de aanwezigen was vrijwel iedereen zeer enthousiast over het platform, dat maakt ons heel erg trots’, zegt Arjan Elbers, mede eigenaar van het bedrijf.

Na de preview zijn de puntjes op de i gezet en op 23 oktober is er definitief afscheid genomen van het oude design. Het nieuwe NUwerk zal de concurrentie met marktleider Indeed aangaan. Waar Indeed veel dubbele vacatures laat zien, zul je dat bij NUwerk niet tegenkomen.

Ook laat het platform de bezoeker zelf kiezen via welk kanaal hij/zij wil solliciteren. Stel, er wordt een vacature getoond van een accountmanager bij de Rabobank in Utrecht. Die vacature is bijvoorbeeld online vindbaar via zowel Monsterboard, Randstad, Jobbird als Twiglers. De kandidaat besluit dan zelf via welke vacaturebank hij/zij reageert.

Letterlijk tussen de koeien
Get.Noticed is geen bedrijf wat op een A-locatie langs de A2 ligt. Zonder navigatie wordt het namelijk moeilijk om het bedrijf te vinden. Je moet eerst langs een aantal kippenboeren en weilanden. Tussen de akkers zie je vervolgens het pand liggen waar dag in dag uit gewerkt wordt aan nieuwe vacaturesites en Magento webshops. ‘De ramen moeten we soms gewoon dicht houden, anders stinkt het hele gebouw naar gierlucht’, zegt Twan Lammers, online marketeer binnen het bedrijf.

De landelijke omgeving doet de webbouwers blijkbaar goed, want ze zijn voor het tweede jaar op rij genomineerd voor de FD Gazellen Awards. Hiermee behoort Get.Noticed tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland.