Britt Dekker heeft deze week op het YouTube-kanaal PaardenpraatTV laten zien ‘hoe vet’ de kersverse schoolagenda voor paardenmeisjes is geworden. Floor Schoenmakers van het Weerter bedrijf EHS Communications werkte mee aan de ontwikkeling van de schoolagenda die bedoeld is voor jongeren van 10 tot 16 jaar.
PaardenpraatTV, A Milion Faces (management van mediapersoonlijkheid Britt Dekker) en EHS Communications sloegen de handen ineen voor het maken van de Paardenpraat agenda. EHS Communications, het bedrijf van Floor Schoenmakers, werkt al jaren als communicatie- en marketingbureau in de hippische wereld. Ze is met name in de regio Weerterland actief en is onder meer medeorganisator van Equine Elite.
Paarden, paarden en nog eens paarden
“Britt en ik kwamen met het idee om samen een agenda te maken aangezien we allebei dezelfde doelgroep hebben en ik al vijf jaar schoolagenda’s maak”, legt Floor uit. “Britt heeft een gigantisch bereik met PaardenpraatTV en wij hebben contacten in paardenland die interessant zijn voor deze doelgroep. Denk aan onderwijs, maneges, federaties en ruitersportzaken.” EHS Communications verzorgt de opmaak en productie van de agenda is ook grotendeels verantwoordelijk voor de acquisitie.
Veel aandacht
PaardenpraatTV biedt wekelijks 2 nieuwe afleveringen en wordt gepresenteerd door Esra de Ruiter en Britt Dekker. Het trekt maandelijks meer dan 2 miljoen views. Het filmpje waarin de nieuwe agenda gepresenteerd wordt, kon in de eerste 24 uur rekenen op ruim 21.500 views en 1300 reacties.
Mooie combinatie
De combinatie van de items van PaardenpraatTV en het enthousiasme van Britt blijken een goede match te zijn met Floors vormgeving, ideeën en hippische netwerk. “Dat we daarnaast ook allebei van paarden en roze freubeltjes houden is mooi meegenomen”, zegt Floor.
© Zakenblad Weerterland & Cranendonck / Wesley Hegge