Als je ambitieuze groeiplannen voor je bedrijf hebt, heb je uiteraard reclame voor buiten nodig. Jouw bedrijf op de kaart zetten, kan duur zijn. Maar zelfs met een beperkt marketingbudget is het niet nodig om je doelen te verlagen. Er bestaan heel wat geweldige en budgetvriendelijke tactieken waarmee je jouw bedrijf op de kaart zet. Hieronder volgt een lijst met marketingtools en tactieken die speciaal zijn ontworpen voor prijsbewuste ondernemers.

Reclameborden
Zichtbaar zijn betekent zowel online als offline aanwezig zijn in het leven van je potentiële klanten. Er zijn duurdere en goedkopere manieren om dit te doen. In marketing betekent meer geld echter niet per se dat het een betere manier is, dus probeer slim en goed te investeren. Reclameborden zijn perfect als reclame voor buiten. Je kunt ze langs de kant van de weg zetten of op evenementen.

Marketing partnerschappen
Wanneer je pas recent gestart bent met je bedrijf en je budget krap is voor reclame voor buiten, loont het vaak om samen te werken met een ander bedrijf dat hetzelfde publiek als jou heeft. Je kunt marketing partnerschappen smeden met bedrijven die aanvullende diensten aanbieden en eventueel jullie prospectlijsten samenvoegen of advertentiekosten delen. Een verdeler van keukenapparatuur zou bijvoorbeeld kunnen samenwerken met een verbouwingsaannemer om gezamelijk full-service keukenupgrades op de markt te brengen. Als jouw bedrijf zich meer richt op technologie, zou je samen met naburige technologiebedrijven jullie regio kunnen promoten als een corridor.

Zorg voor een goede mondreclame
Er bestaat geen betere manier om je bedrijf op de kaart te zetten dan ervoor te zorgen dat mensen over je bedrijf gaan praten. Om dit te bereiken, heb je vooral een uitstekend retourbeleid en een vriendelijke en behulpzame klantenservice nodig. Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat jouw publiek van je houdt. Dit laatste kun je gemakkelijk bereiken door bijvoorbeeld een evenement te organiseren of door het sponsoren van goede doelen. Betaal bijvoorbeeld voor het opknappen van de kinderspeelplaats in de buurt, of ruim een ​​stortplaats op en maak het weer een aangename plek om te vertoeven. Zodra je iets voor de gemeenschap doet, zullen mensen je bedrijf opmerken en je vaak het voordeel geven naast andere bedrijven.

Promotieartikelen en andere geschenken
Gratis iets weggeven is altijd een teken van goede wil en mensen houden van het krijgen van gratis spullen. Promotieartikelen zijn een ideale manier om mensen te laten kennismaken met je bedrijf. Kies voor een creatief artikel met je logo en website erop, zodat mensen je gemakkelijk kunnen vinden en het altijd met zich mee kunnen nemen.