WEERT – De Koramic Groep (Koramic), een investeringsmaatschappij uit Kortrijk, heeft een akkoord bereikt met het Nederlandse USG People over de overname van het o.a. in Weert gevestigde Call-IT. Call-IT is de vennootschap die zich binnen USG People toelegt op de customer care services (contact centers)
Call-IT is actief in België en gevestigd in Oostende en in Nederland, waar zij opereert vanuit vestigingen in Weert en Eindhoven Bij Call-IT werken ca. 575 mensen, waarvan ca. 200 in België. Call-IT realiseert een omzet van ca. 20 miljoen euro. De overname van Call-IT gebeurt door Koramic2Engage, de divisie van de Koramic groep die gespecialiseerd is in customer care services. Door de overname verstevigt Koramic2Engage haar positie als marktleider in customer care services in België en bouwt zij ook haar Nederlandse activiteiten in belangrijke mate uit.
Bedoeling is dat Call-IT binnen Koramic2Engage op een zelfstandige basis blijft opereren, net zoals het geval is voor de andere bedrijven uit de groep: IPG, In2Com en RingRing. Koramic heeft de ambitie om haar customer care activiteiten verder uit te bouwen, zowel in België, onder andere via het aanbieden van complementaire diensten, als in het buitenland. Naast de uitbouw van haar customer care activiteiten blijft Koramic ook verder investeren in haar andere divisies.
Naast de divisies “Koramic2Engage”, “Koramic Construction Materials” en “Koramic Ceramics” is Koramic ook onder meer actief in visual communication, productie en verkoop van zinkproducten, productie van plastics, aluminium en koper geleiders. Koramic is ook actief in Real Estate in België, Duitsland, Polen en Roemenië. De Koramic-vennootschappen realiseren een omzet van ca. 600 miljoen euro en er werken meer dan 6.000 mensen.
Lees hier het persbericht.