Ruud Danklof, Blankers Schoon, en Anne-Maartje Ordelman, manager Stationsoperatie NS Stations.

Blankers Schoon gaat landelijke diensten leveren voor het verwijderen van bekladding op een groot aantal stations in Nederland. Het Weerter bedrijf heeft een duurzaam 4-jarig contract met 2 optiejaren afgesloten.

NS en ProRail willen aantrekkelijke en comfortabele stations voor de reizigers en andere gebruikers van stations. Een goed functionerend schoonmaakproces is hierin een belangrijk speerpunt. NS en ProRail zijn daarom via een aanbesteding op zoek gegaan naar samenwerkingspartners die hieraan op een goede manier kunnen bijdragen.

Verwijderen van bekladding
Blankers Schoon uit Weert wordt verantwoordelijk voor het verwijderen van bekladding met een oppervlakte groter dan 0,5 m2 en voor het uitvoeren van benodigde herstelwerkzaamheden in de regio Zuid (Zuid Limburg en West Brabant- Zeeland), Randstad-Noord (ring Amsterdam), en regio Noord-Oost  (lijn Zwolle-Emmen). Daarnaast zal Blankers Schoon als schoonmaakspecialist meedenken in het proactief voorkomen van bekladding.

Kwaliteit voor de reiziger
“Wij zijn verheugd dat we dit werk voor de stations mogen gaan uitvoeren” aldus Ruud Danklof van Blankers Schoon. “We zijn reeds een aantal jaren werkzaam op stations en vanuit die ervaring hebben we nu een maatwerkorganisatie met vakspecialisten ingericht. Samen met onze specialistische apparatuur zijn we ervan overtuigd de hoogste kwaliteit te kunnen leveren, rekening houdend met de reiziger, veiligheid en de minste overlast. En zo zorg te dragen voor aantrekkelijke, schone stations”.

Blankers Schoon
Vanuit een totaal concept in (schoonmaak) onderhoud bedient Blankers Schoon opdrachtgevers in Zuid-Nederland met focus op een aantal specialistische segmenten. Dit jaar bestaat het schoonmaakbedrijf 50 jaar. Dankbaar Werk is het motto. Want een schone omgeving, die zorg draagt voor dankbare opdrachtgevers en  medewerkers, lijkt heel vanzelfsprekend. De ervaring van veel bedrijven is echter anders; nog altijd overstelpen klachten de bedankjes. Dat kan anders. Een mensgerichte aanpak, korte lijnen, ondernemerschap en daadkracht, leveren daarvoor het bewijs, kortom Dankbaar Werk.