Een moderne en frisse inrichting, veel lichtinval en alle faciliteiten die je als gast mag verwachten. Golden Tulip Weert heeft geïnvesteerd in een opzienbarende transformatie van de zaal en een deel van de kamers. De zaal, mét gezellige bar, is in verschillende grootten op te delen en kan in een handomdraai omgevormd worden naar elke gewenste setting. Gedreven medewerkers zorgen voor maatoplossingen met een persoonlijke touch.
Door Wesley Hegge
Het resultaat van de refit is overweldigend. De zaal is niet meer terug te herkennen. Het plafond is enkele meters verhoogd en voorzien van lichtstraten met elektrisch verstelbare zonnewering. Het meubilair is volledig vervangen, de vloeren en muren gerestyld en er is een nieuwe bar geplaatst. Aan de wanden hangen screens. Functionele- en sfeerverlichting maken het plaatje compleet. Om de actie en het plezier in de bijeenkomsten te bevorderen zijn diverse speelse attributen aanwezig die niet alleen de lachspieren stimuleren. “De vaste bezoekers kunnen hun ogen niet geloven”, zegt Fred Romeijnders, directeur van Hotel- & Leisuregroep Zuid-Nederland. “Iedereen reageert enthousiast. Dat geeft een fantastisch gevoel, want we doen het natuurlijk voor de gasten.”
Een zaal met ongekende mogelijkheden
“Door de refit kunnen we voor elk evenement een geschikte ruimte aanbieden”, vertelt Ellen Feijen, manager operations. “Dankzij de verschuifbare wanden kunnen we de zaal opdelen in verschillende grootten. Bovendien kunnen we de inrichting aanpassen. Daardoor is het geschikt voor verjaardagspartijen, bedrijfsfeesten, vergaderingen en workshops in alle soorten en maten. Van verjaardagsfeesten voor kleine groepen van twintig personen tot een tweedaags bedrijfsevenement voor meer dan honderd gasten. Wij maken van elke meeting een memorabele bijeenkomst! Compleet met lunch, break, diner in ons restaurant of gezellige nazit in het GT-café.”
Het ‘nieuwe’ Golden Tulip
De metamorfose van de zaal en het inrichten van negen moderne, nieuwe kamers maken deel uit van de nieuwe uitstraling binnen Golden Tulip Weert. ‘Playtime, anytime’, luidt het nieuwe credo! Romeijnders: “De zaal en kamers sluiten voortaan nog beter aan op de wensen van de gasten. We focussen ons meer op de millennial. Daar worden twintigers en dertigers mee bedoeld, al moet je dat in dit licht breder beschouwen. We zien namelijk ook kopieergedrag van veertigers en vijftigers. Denk bijvoorbeeld aan het intensieve gebruik van telefoons, laptops en tablets. Iedereen gaat met deze veranderingen mee.”
Persoonlijke touch
Als het gaat om de wensen van de gasten, is niets te gek. Feijen: “Van DJ tot Hawaii-party, de wens van de gast staat centraal. Elk evenement begint dan ook steeds met een persoonlijk gesprek. Wat je afspreekt, krijg je ook. Daar zorg ik voor. Ik ben voor, tijdens en na een evenement de contactpersoon en zelf aanwezig op het evenement.”
De persoonlijke touch is belangrijk. “Ik ben van de details”, zegt Feijen. “Bij een 50-jarige bruiloft hebben we foto’s van vroeger verwerkt in de menukaart. Het zijn de kleine dingen die een feest onvergetelijk maken. Dat is gastvrijheid met de zachte ‘G’ van Golden Tulip!”
Complete metamorfose uitgevoerd door Verheggen Interieurs
Verheggen Interieurs kreeg van Golden Tulip de uitdagende opdracht de zaal en negen nieuwe kamers in te richten. Het resultaat is een eigentijds, open interieur waar gasten zich meteen thuis voelen. Het Weerter familiebedrijf heeft alle disciplines in huis: een compleet 3D-ontwerp, het vervaardigen in haar eigen meubelatelier van alle meubelen (kasten, tafels, badkamermeubels, bar), het leveren van alle projectstoelen, banken, woonaccessoires, verlichting, het aanbrengen van de vloerafwerking en de gordijnen door haar eigen vakkundige team.
“We hebben gekozen voor materialen en elementen die passen bij de verjongingsslag die Golden Tulip doorvoert”, zegt Hugo Verheggen, eigenaar en vierde generatie Verheggen. “Een inrichting die je een bijzonder prettig gevoel geeft en aansluit bij de huidige generatie.”
De kracht van eenheid
In die missie is Verheggen Interieurs zonder twijfel geslaagd. Jolanda Stals, interieurontwerpster bij dit veelzijdige interieurbedrijf, heeft de inrichting tot in detail uitgedacht. “De open sfeer van de zaal is ook terug te zien in de kamers. Opvallende elementen zoals een wand van gekleurde mozaïeksteentjes en een paneel met speelse uitsparingen tussen het bed en de badkamer dragen bij aan de fantastische uitstraling”, zegt Stals. “De vloerbedekking, gordijnen, meubelstukken en de gevarieerde wandafwerking vormen een fris, open geheel.”
Romeijnders benadrukt dat de millennial zich er helemaal thuis voelt. “De nieuwe hotelkamers zijn voorzien van diverse technische snufjes als draadloos opladen, lichtsensoren en een Smart TV met onder andere Netflix. Ook kunnen gasten op hun kamer Nespresso koffie zetten en is de badkamer voorzien van luxueuze Rituals producten. Hier geldt weer dat dit niet alleen bij millennials in de smaak valt. Het sluit aan bij de wensen van vrijwel iedere gast, aangezien de wereld verandert.”