Veel bedrijven en ondernemingen vragen zich af of het tegenwoordig nog wel zin heeft om reclame te maken buiten het internet om. Dat is natuurlijk een terechte vraag, want het is een feit dat veel ondernemingen tegenwoordig reclame maken via het internet. Of dit verstandig is, is afhankelijk van een aantal zaken. Om effectief reclame te maken op internet, is het namelijk van belang dat je enige kennis van zaken hebt. Op een goede strategische manier reclame op internet maken, zal er namelijk voor zorgen dat je er veel tijd en geld aan kwijt bent. Je kunt dit ook uitbesteden, maar dat kost dan weer heel veel geld en dat is ook een nadeel natuurlijk.
Het is dan veel verstandiger om ook buiten het internet reclame te maken. Een goede optie is flyers drukken bij Reclameland. Op die manier heb je goede flyers waarmee je je bedrijf echt op de kaart kan zetten. Maar heeft flyeren dan nog zin? Zul je je waarschijnlijk afvragen. Het antwoord is volmondig ja! Zeker heeft het nog zin om te flyeren. Het is dan echter wel van belang om op een goede en effectieve manier te flyeren. Hier spelen een aantal zaken een belangrijke rol bij. Allereerst is het belangrijk dat je een opvallende flyer laat drukken. Niemand heeft immers iets aan een grauwe flyer. Hij moet juist opvallen. Daarom is het aan te raden om een flyer te laten drukken met opvallende, felle kleuren. Je weet dan zeker dat je een goede flyer hebt, waar je echt wat aan hebt en die ook effectief kan werken.
Maar niet alleen de kleur van de flyer is belangrijk. Het is ook belangrijk om te flyeren op een goede locatie. Maar hoe bepaal je de goede locatie? Dit heeft helemaal te maken met je doelgroep. Het is belangrijk dat je flyert op een locatie waar een groot gedeelte van je doelgroep komt. Op die manier flyer je namelijk effectief en dat is een groot voordeel te noemen. Als je bijvoorbeeld voetbalschoenen voor kinderen verkoopt, is het van belang op een locatie te flyeren waar veel kinderen zijn die voetballen. Je moet dan niet in een bejaardentehuis gaan flyeren. Dan heeft het namelijk geen zin. Ook een sterke tekst op de flyer mag natuurlijk niet ontbreken. Daarmee heb je altijd een streepje voor op andere mensen die flyers uitdelen.