Lichtreclame is een ideale manier om je bedrijf in de kijker te zetten. De investering is eenmalig en de aandacht van voorbijgangers blijvend. Door de gevelreclame, lichtzuilen of andere reclame in LED uit te voeren, is het laten branden van de lichten energiezuinig en dus goedkoop. Bovendien schept LED ongekend veel mogelijkheden. Hendrix Belettering ontwerpt, vervaardigt en bevestigt daarom voortaan ook lichtreclame in eigen beheer. ‘Daardoor hebben we nu alles in huis om de klant volledig te ontzorgen.’
De diensten en producten zijn de afgelopen jaren flink uitgebreid. Sinds twee jaar biedt Hendrix Belettering ook lichtreclame aan. “We kiezen ervoor om breed in de markt actief te zijn”, zegt eigenaar Jack Hendrix. “Daardoor onderscheiden we ons van de overvloed aan reclame- en signbedrijven in de regio. Die richten zich meestal op één tak van sport, zoals bijvoorbeeld belettering of printing. Wij doen alles op het gebied van media-uitingen, binnen en buitenreclame en grafische vormgeving.”
Eigen beheer
LED is de basis van de lichtreclame. Want de mogelijkheden van LED zijn ongekend. Jack verduidelijkt: “Onlangs hebben we bijvoorbeeld in een donkere bedrijfsruimte LED-plafondplaten met een print geplaatst. Door een zonnige print te gebruiken, lijkt het alsof er zonlicht schijnt. Dat geeft de mensen die daar werken meer energie en het plezier in werken neemt toe.” Veel aanvragen die Jack binnenkrijgt, zijn voor lichtgevende gevelreclame. “Doordat we alles in eigen beheer doen, van freesletters maken tot het bevestigen, zijn onze levertijden extreem kort. Waar concurrenten er minimaal zes weken over doen, is de periode van aanvraag tot realisatie bij ons slechts twee weken. Ik kom uit de transportwereld. Daar heb je Just-In-Time Delivery. Op dezelfde leest schoeien wij het reclamewerk.” Vanwege de hoge energiekosten verdwijnt neonreclame uit de markt. Hendrix Belettering bouwt daarom ook regelmatig ouderwetse lichtreclame om naar LED-lichtreclame door het binnenwerk te vervangen.
Totale ontzorging
Hendrix Belettering timmert hard aan de weg en voert steeds meer grote projecten uit. De klapper van het jaar tot dusver is een grote opdracht voor het Maritiem Museum Rotterdam. “Daar kunnen we in één project laten zien wat we allemaal kunnen. Zo voorzien we onder meer vijftig 200-liter vaten van een volledige full color print, beprinten we een wand van 22 bij 9 meter en plaatsen we een staalplaat met dubbelzijdige print. Een ongelofelijk mooi project.” Het is de kant die Jack met het bedrijf op wil: die van totaal ontzorger voor bedrijven. Bijvoorbeeld bestaande gebouwen herconditioneren of vanaf de eerste bouwtekeningen de klant begeleiden. Daarbij is lichtreclame de finishing touch. “Aan de andere kant doen we ook nog steeds losse projecten zoals het bedrukken we bedrijfskleding, posters drukken en autobeletteringen.”
Het vijfkoppige team heeft inmiddels in de vijftien jaar dat Hendrix Belettering bestaat meer dan achthonderd klantrelaties opgebouwd. In de toekomst wil Jack verder groeien tot maximaal acht personen. “Niet groter dan dat aantal, want onze kracht ligt in het persoonlijke contact en dat willen we zo houden.”
© Zakenblad Weerterland & Cranendonck | Wesley Hegge