Het kind van de rekening. Zo noemde economische columist Peter Kamps Midden-Limburg in zijn artikel deze regio. Hij noemt deze regio oersaai (met uitzondering van het merkendorp) en maakt vergelijkingen met de Amerikaanse ‘óvervlieg-staten’. Hij zegt er gelukkig ook bij dat we dat in Midden-Limburg zelf over ons afroepen door te bescheiden maar zelfgenoegzaam gedrag.
Voor het gemak vergeet hij mooie innovatieve bedrijven in de industrie te noemen zoals Smurfit-Kappa, Rockwool, Dinnissen, Moonen Packaging, Weert Groep, etc.
Ondernemers in Midden-Limburg, stop met doemdenken en sla de hand aan de ploeg. Er is werk aan de winkel. Benut de mogelijkheden via samenwerking, met nieuw elan via Keyport en ook OML of kringbestuur LWV. Er is genoeg te winnen en er is niks mis met het midden in deze polariserende tijden. Misschien is het ook maar een vorm van beeldspraak van woordgebruik, misschien is het midden ook een beetje een woordgebruik zonder kleur, zonder smoel. Het mist wellicht wat kracht. Tja, dan misschien toch maar gaan voor Centraal-Limburg of een dealtje maken met L1 over Limburg Centraal. Kom op Midden-Limburg, sta op en laat je zien, je bent de moeite waard.