Bij Versado staat het persoonlijke karakter voorop. Elke vraag op het gebied van uitzenden of werving & selectie begint met een uitgebreide kennismaking: een bedrijfsbezoek of zelfs een dagje meelopen bij de opdrachtgever. Aan de andere kant leren ze kandidaten kennen op kantoor of aan de keukentafel. Want een match slaagt pas als de wensen van een kandidaat en opdrachtgever echt op elkaar aansluiten.
Tekst: Wesley Hegge
Versado bestaat inmiddels 20 jaar. Ooit begonnen in de groensector en sinds enkele jaren actief in sectoren zoals logistiek, transport, administratie, productie, schoonmaak en aanverwante sectoren. De persoonlijke benadering is sinds de oprichting nooit veranderd. Sterker nog, het is inmiddels een onderscheidende kracht geworden.
Persoonlijk
Zo is er is geen computer te vinden in de ruimte waar de gesprekken met de kandidaten gevoerd worden. “We willen de mensen écht leren kennen”, zegt Marcel Mooren, eigenaar van Versado. “Dat doen we door middel van een goed en persoonlijk gesprek. Tijdens de intake komt er geen telefoon of computer aan te pas. Daarin onderscheiden we ons dan ook van grote bureaus waar mensen zich vaak een nummertje voelen. Wij nemen de tijd om mensen echt te leren kennen, de persoon achter het cv.”
Versado zet een flinke stap extra om kandidaten en opdracht-gevers te matchen. Mooren: “Persoonlijk betekent bij ons ook écht persoonlijk. Soms bezoeken we kandidaten ook thuis. Een completer beeld van iemand krijg je niet.”
Opdrachtgevers
De opdrachtgevers, hoofdzakelijk mkb’ers, waarderen de tijd die Versado investeert in het proces naar de match. Accountmanager Melanie Schroembges: “We zoeken niet naar zomaar een kandidaat, maar naar de juiste kandidaat. Iemand die zich prettig voelt binnen een bedrijf en er voor langere termijn werkzaam wil zijn. Uiteindelijk willen we onze opdrachtgevers een kandidaat bieden die bij hen past.”
Dat houdt in dat Versado vice versa wil weten hoe een bedrijf in elkaar steekt, wat bepaalde werkzaamheden inhouden en hoe de sfeer is. “De ene logistieke dienstverlener is de andere niet”, zegt Schroembges. “Soms vragen we om een dagje mee te lopen zodat we een goed beeld krijgen van het bedrijf.”
Juiste match
Het Venlose arbeidsbemiddelingskantoor is sterk in uitzendwerk en werving & selectie. Mooren: “Mijn schoonfamilie Anita en Hans Hendericks hebben het bedrijf opgericht en waren in het begin actief in de cultuur- en civieltechniek. Inherent aan de ‘hovenierswereld’ is dat er in de wintermaanden minder werk is. Marcel dacht: een machinist op een grasmaaier, kan wellicht ook heftruck rijden. Ik heb het bedrijf in 2016 overgenomen, maar heb dezelfde kijk. We denken in mogelijkheden en investeren in mensen. Bijvoorbeeld door te helpen bij het behalen van een heftruckcertificaat.”
Ook biedt Versado een groep mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt arbeidsplaatsen aan. Mooren: “We hebben hen ondergebracht bij een bedrijf, waar ze begeleiding krijgen van een jobcoach. Bij ons zijn werkgevers verzekerd van een professionele dienstverlening. Het leveren van kwaliteit en betrouwbaarheid staat bij ons centraal. Dit garanderen we door erkende lidmaatschappen en certificaten. Versado is al vanaf het begin NENN 4400 alsook VCU gecertificeerd. Wij hechten naast correcte verloning ook grote waarde aan een veilige werkomgeving voor onze medewerkers.”
Contact
Versado heeft zes medewerkers in dienst. Mooren: “We zijn gegroeid en willen de komende jaren gestaag verder groeien. Mkb’ers die benieuwd zijn wat we kunnen betekenen, mogen altijd contact opnemen. Onze officemanager Kristel de Bie plant graag een vrijblijvende afspraak in. De lijnen zijn kort en een afspraak wordt snel gemaakt. Ook hierin tref je ons persoonlijke karakter.”