BrainPack

WEERT – Moonen Packaging kijkt terug op een inspiratievolle vierde editie van het event Brainpack over duurzaam ondernemen. Donderdag 1 juni kwamen ruim tweehonderd professionals samen in het logistieke centrum van het Weerter bedrijf. De bezoekers kregen van sprekers als Barbara Baarsma (directeur Kennisontwikkeling bij Rabobank) en Ruud Koornstra (serial-entrepeneur) concrete handvatten om hun duurzame ambities om te zetten in acties.

Ook Wijnand Jongen (oprichter Thuiswinkel.org) en Jasper Goossen (oprichter festivalorganisatie Apenkooi) gaven presentaties. Geen hocus pocus, maar duidelijke aanknopingspunten waarmee de professionals direct aan de slag kunnen. Dat was de insteek van het event Brainpack, georganiseerd door innovatieve verpakkingsspecialist Moonen Packaging. In de vorm van masterclasses, workshops en presentaties kwamen professionals uit de retail/foodservice, logistiek en e-commerce meer te weten over circulaire economie, innovatie en nieuwe businessmodellen. Gé Moonen, CEO van Moonen Packaging: “Ik hoop, droom en wens dat alle deelnemers, al is het maar een heel klein beetje, duurzamer zijn geworden. We hebben de mensen bewust proberen te maken van de noodzaak tot verandering. En ik denk dat dat gelukt is.” De vele positieve, enthousiaste reacties geven energie voor de toekomst. Een toekomst die wat Gé Moonen betreft bestaat uit een wereld zonder afval.

Foto’s: Dion Huiberts