Van Mossel heropent vernieuwde Volkswagen-showroom
“Wordt u al geholpen?”, vraagt een van de adviseurs ons uiterst vriendelijk, kort na onze binnenkomst in de vernieuwde showroom van Autobedrijf Van Mossel Weert. De tweede vraag volgt niet veel later: “Kan ik u koffie, thee of iets anders aanbieden?” Welkom bij Autobedrijf Van Mossel Weert, waar de showroom van het Duitse topmerk Volkswagen een nieuwe look & feel heeft gekregen, maar de klantgerichtheid en het kwaliteitsaanbod het hoogste niveau behouden.
De witte zuil bij de entree, de open ontvangstbalie in het midden, de zeer lichte uitstraling van onder meer de compleet nieuwe witte tegelvloer en het verhoogde plafond dat zorgt voor een ruimtelijk gevoel…. Al deze vernieuwde elementen versterken het zeer uitnodigende karakter en de klantvriendelijke benadering waar Van Mossel al jaren om bekendstaat. Het eindresultaat is een passende omgeving voor de kwaliteitsproducten van een betrouwbaar automerk, die er overzichtelijk worden gepresenteerd. “De eerste indruk van klanten wordt bepaald door hoe zij welkom worden geheten, het uiterlijk van het pand, de presentatie van de auto’s én wat je aan voorraad hebt”, zegt marketingmanager Christ Feijen. Dat de aankoop van een auto niet een alledaagse investering is, begrijpt Van Mossel bovendien als geen ander. “Daar is ons volledige concept op afgestemd. Onze klanten moeten hier alles kunnen zien, voelen en beleven. Van de ontvangst tot en met het productaanbod, álles moet kloppen.”
Positieve reacties en nieuwe modellen
Met de verbouwing voldoet deze showroom aan de laatste richtlijnen van Volkswagen. Eind februari werd de nieuwe showroom onder grote belangstelling van pers en publiek heropend. “De reacties zijn louter positief, zeker van onze jarenlange klanten. Ook zij zien dat de nieuwe showroom er goed, netjes en overzichtelijk uitziet. In onze nieuwe kantoren hebben we tevens nog meer privacy en ook het licht is anders; het nieuwe witte licht geeft vooral ’s avonds een fris en helder effect.” De nieuwe modellen komen hiermee optimaal tot hun recht, zoals de nieuwe Passat – “in het zakelijke segment echt een topper” – en de kersverse Golf GTE met hybridemotor. “In het derde kwartaal verschijnt ook de Passat GTE, waarvan we hoge verwachtingen hebben en de eerste aanvragen nu al binnenkomen”, aldus Christ Feijen. Dat de Volkswagen Passat begin maart werd uitgeroepen tot Auto van het Jaar, doet de Volkswagen-liefhebber ook zeer deugd.
De klant staat centraal
Autobedrijf Van Mossel is de grootste Volkswagen- en Audi-dealer van Nederland en heeft derhalve ook een enorme voorraad aan gebruikte modellen. “We kunnen online in ons systeem opzoeken bij welke vestiging (in totaal zes, red.) het gewenste type en bouwjaar staat. Dankzij ons eigen transport kunnen we ervoor zorgen dat de klant binnen twee dagen een proefrit kan maken. Onze service gaat steeds verder en dankzij ons enorme volume kunnen we makkelijk en snel schakelen. Dit is conform onze filosofie en slogan ‘Van Mossel biedt meer dan je verwacht’. De klant staat centraal bij Van Mossel en wij gaan heel ver voor die klant.” Dé bevestiging daarvan zien we ook in Weert terug in de nieuwe afleverruimte. Op een plakkaat wordt de familie X gefeliciteerd met haar nieuwe auto. De aankoop in kwestie is bedekt met een groot doek, die de eigenaren er zelf af mogen trekken als ze de auto komen ophalen. Want de aanschaf van een nieuwe auto is volgens Christ Feijen een feest dat moet worden gevierd. Autobedrijf Van Mossel Weert wil dat bijzondere moment graag voor u realiseren en samen met u delen.