Bart Maes van Art-is mediagroep, uitgever van het magazine O.Venlo, en zijn familie vieren dit jaar hun 90-jarig bedrijfsjubileum. Niet zomaar als een uitgeverij, maar als pioniers in het creëren van branded content. Van een bescheiden start in 1934 zijn ze geëvolueerd naar een hedendaags marketingmediabedrijf in de 21e eeuw.

Het begon allemaal in 1934, toen Wullem Maes een eenvoudige kopieer-, lichtdruk- en stencilinrichting opzette met apparatuur van het Venlose Océ Van der Grinten. Zijn inzet voor het maken en vermenigvuldigen van clubbladen, verslagen, circulaires en convocaten legde de basis voor een familiebedrijf dat de tand des tijds heeft weerstaan. Tijdens de oorlog produceerden ze zelfs een verzetskrantje om relevante informatie te delen. Na de oorlog werd in het bedrijf ook een filiaal van ‘De Nieuwe Limburger’ geopend.

Drukkerij en uitgeverij
Na het plotselinge overlijden van Wullem in 1963, nam Jos Maes het roer over. Hij schakelde al snel over op een ‘nieuwe’ vlakdruktechniek: offsetdruk en focuste op klein zakelijk drukwerk. In 1967 lanceerde hij het weekblad “Op de Keper”, een platform voor authentiek en transparant lokaal nieuws. In 1997 zette zijn zoon Bart een stap verder door communicatiebureau Art-is op te richten.

Art-is mediagroep
De derde generatie, Bart Maes, geeft nu vorm aan een hele serie moderne varianten. Het basisprincipe is in de afgelopen 90 jaar nauwelijks veranderd: doelgericht content verspreiden. Verhalen hebben de unieke kracht om je op een emotioneel niveau te raken en je te verbinden met een merk. Wat is het allerbelangrijkste? Zorgen dat de merkidentiteit consistent blijft bij het creëren van branded content. Jouw content moet de kernwaarden en de stem van je merk weerspiegelen. Wees authentiek en transparant; daar houdt je doelgroep van. Blijf relevant en aansprekend door in te spelen op de nieuwste trends en ontwikkelingen. Leer van je successen en mislukkingen en stel bij waar nodig.

‘Wij kennen de Limburgse markt als onze broekzak en leggen waardevolle connecties tussen ondernemers, onderwijs, overheid en onze lezers’

Media
Voor bedrijven, instellingen en overheden bieden onze offline en online media het perfecte podium voor marketing- en communicatie-uitingen. Of je nu een ondernemer, werknemer, wethouder, ziekenhuisdirecteur, stadsbewoner, modebewuste shopper of bankier bent, er is geen doelgroep in Limburg die wij niet kunnen bereiken. Wij kennen de Limburgse markt als onze broekzak en leggen waardevolle connecties tussen ondernemers, onderwijs, overheid en onze lezers.

Glossy magazines O.Venlo en Zakenblad
Leg letterlijk je boodschap in de handen van je doelgroep met onze glossy magazines. Of het nu gaat om naamsbekendheid, branding of het communiceren van een actie, jij bepaalt de doelstelling en wij gaan voor je aan de slag. Van het creëren van advertenties, het schrijven van een verhaal (branded content) tot natuurlijk het plaatsen van jouw advertentie of artikel in onze magazines. Een krachtig aspect van branded content is het vermogen om een verhaal te vertellen dat mensen op een emotioneel niveau raakt en ze betrekt bij jouw merk.

Online
Bereik je doelgroep actief in vele vormen online. Van het genereren van naamsbekendheid tot het vertellen van een verhaal over jouw merk, product of dienst. Met een online campagne zorgen we samen voor de perfecte boodschap op onze websites en social media kanalen. We vertellen je verhaal zowel in beeld als in tekst. Wij bieden diverse mogelijkheden op het gebied van sponsored content en video, zodat potentiële klanten jouw bedrijf leren kennen. De artikelen uit onze glossy’s plaatsen we ook op onze websites en LinkedIn.

‘De krachtig van branded content is het vermogen mensen te raken en ze te betrekt bij jouw merk’

Sterk in branded content
Art-is mediagroep creëert merkbekendheid door branded content, een contentvorm waarbij jouw merk op een natuurlijke wijze is verwerkt. Anders dan bij een advertentie, staat bij branded content de commerciële boodschap niet direct centraal. Het biedt vooral waarde in de vorm van entertainment of informatie, waardoor consumenten op een subtiele manier kennis maken met een merk. Het is cruciaal dat je doelgroep, merkboodschap en inhoud op elkaar afgestemd zijn. Wees authentiek, transparant en blijf altijd relevant.

De toekomst van branded content zit vol spannende ontwikkelingen. Met opkomende trends zoals AI en tools zoals Midjourney (text-to-image programma), openen zich nieuwe mogelijkheden om merkervaringen te creëren. Juist nu is het cruciaal om je merkboodschap sterk te houden. Wil je meer weten over branded content? Neem dan contact met ons op.

art-is.nl

Fotografie: Dion Huiberts