Al 12.5 jaar weet Suc6! Recruitment & Interim Solutions zich op onderscheidende wijze te presenteren in de wereld van commerciële arbeidsbemiddeling. Eigenaren en oprichters Patricia Martens en René van den Borst vertellen over hun eigen aanpak ten aanzien van kandidaten en bedrijven, maar ook over de situatie op de krappe arbeidsmarkt.

Een organisatie met korte lijnen, een flinke dosis aan kennis, ervaring en een uitgebreid netwerk. Dat, gecombineerd met hun enorme passie voor het recruitmentvak en oprechte interesse in de mens, heeft van Suc6! Recruitment een succesvolle onderneming gemaakt.

Kwaliteit, lees een langdurige plaatsing, is daarbij belang-rijker dan een snelle match. Suc6! Recruitment combineert dit op een succesvolle manier met een enorme passie voor het recruitmentvak en oprechte interesse in de mens. “Wij kiezen er bewust voor om als organisatie niet te groot te groeien”, zo erkent Patricia. “René en ik vormen de basis van dit bedrijf. Wij voeren uitvoerige gesprekken met kandidaten en gaan vooral op zoek naar de mens achter het cv. Daarnaast bezoeken we bedrijven om de cultuur en sfeer te proeven. In beide gevallen ontstaat een gevoel dat je niet kunt overdragen. Juist daardoor zorgen wij voor een uitstekende match.”

‘Bij ons gaat het om de mens achter het cv en staat niet het functieprofiel centraal, maar de klant’

Onderscheiden
Oprecht verdiepen in de persoon en de organisatie die de vacature uitzet, dat gegeven heeft van meet af aan altijd centraal gestaan bij de werkwijze van Suc6! “Wij zijn in deze branche niet bezig met rocket science. En toch wordt onze aanpak als onderscheidend ervaren, dan doen we dus iets goed’, aldus René. “Wij zijn beiden generalisten, breed georiënteerd en hebben kennis van veel branches en diverse soorten vacatures, van bedrijven in de logistiek tot techniek en van banen van mbo+ tot universitair niveau. Dankzij onze kennis, ervaring en onderscheidende aanpak hebben bedrijven veel vertrouwen in ons en komen ze telkens weer terug voor support in hun personeelsbehoefte. “Wij willen de kandidaat en de organisatie optimaal op elkaar afstemmen, want karakter en bedrijfscultuur moeten bij elkaar passen.”

Werkwijze
De bedrijven waar Suc6! mee samenwerkt variëren van klein tot groot. Volgens René schuilt achter elk functieprofiel een bedrijf met een eigen cultuur, een team dat op elkaar is ingespeeld en een leidinggevende met een specifieke persoonlijkheid. “Daarom staat bij ons niet het functieprofiel centraal, maar de klant. Net zoals we dat doen bij onze kandidaten, waar het om de mens gaat achter zijn of haar cv. Als je die kennis goed benut, kun je elke functie op de juiste wijze invullen.” Het team van Suc6! kan op diverse manieren worden ingezet door bedrijven. Ze werken als ondersteunend verlengstuk van de HR-afdeling of indien gewenst nemen ze het hele recruitmentproces over. Dit gebeurt nog steeds op basis van het ‘no cure, no pay’ principe. René: “De juiste match houdt zoveel meer in dan alleen snel cv’s delen. Wij gaan in ons werk altijd een stap verder. Iedereen is anders, elke kandidaat is uniek. Daarom voeren wij die uitvoerige gesprekken waarin we niet alleen de kwalificaties en ervaring van de kandidaat beoordelen, maar ook dieper ingaan op hun persoonlijkheid, probleemoplossende vaardigheden, culturele fit en groeipotentieel binnen de organisatie.

‘Bedrijfscultuur en persoonlijkheid van de kandidaat moeten matchen’

Groei
In de afgelopen 12.5 jaar hebben veel voormalige kandidaten van Suc6! Recruitment & Interim Solutions zich dusdanig ontwikkeld dat ze zijn doorgegroeid van een operationele tot leiding-gevende functie. “Ze zijn dan plotseling onze gesprekspartners als het betreffende bedrijf nieuwe kandidaten zoekt”, zo laat Patricia met gepaste trots weten. “Dan is die persoon bijvoorbeeld gepromoveerd tot hoofd van een afdeling of zelfs directeur. Het is mooi om een dergelijke ontwikkeling mee te maken. Blijkbaar doen wij het in onze taak als bemiddelaar toch goed en slaat onze aanpak aan.”

Arbeidsmarkt
De opgebouwde kennis en ervaring is nodig om de telkens weer veranderende omstandigheden op de arbeidsmarkt het hoofd te bieden. Het is niet altijd even eenvoudig om de juiste match tussen kandidaat en vacature te vinden. Patricia is blij met het uitgebreide, sterke netwerk dat ze in haar carrière heeft opgebouwd. “Je kunt niet zomaar een recruitmentbureau starten. Op LinkedIn heb ik bijvoorbeeld 25.000 connecties. Dat is essentieel in ons werk. Daarnaast is het van belang om altijd goed te communiceren, zowel naar kandidaat als naar het bedrijf. ‘Nee’ is ook een antwoord.”

Behoefte aan expertise
Dat de arbeidsmarkt juist in deze tijd sterk verandert, ziet René als een pittige uitdaging. “De krapte maakt het lastig om de juiste kandidaten te vinden. Neem daarbij andere aspecten als vergrijzing, wat zeker in Limburg een belangrijke factor is, maar ook technologische ontwikkelingen. Het vinden van de juiste mensen kost veel energie. Als in Nederland het werkloosheidscijfer rond zeven procent ligt, hebben bedrijven ons niet nodig. Dan vinden ze de juiste persoon zelf wel. In de huidige situatie is professionele ondersteuning om in hun personeelsbehoefte te voorzien zeer gewenst, waarbij er een duidelijke behoefte is aan onze expertise en hoe wij in ons vak staan.”

Zo heeft Suc6! Recruitment & Interim Solutions in de afgelopen 12,5 jaar veel ervaring opgedaan en heeft het diverse stormen overleeft. Patricia kijkt terug: “We zijn gestart in de financiële crisis en hebben ons 10-jarig jubileum in de coronapandemie gevierd. Ondanks de krapte op de arbeidsmarkt en af en toe economische tegenwind, zijn we in 12,5 jaar tot een zeer succesvolle onderneming uitgegroeid met een kwaliteitskenmerk. Onze vele vaste klanten weten dat en blijven ons mede daarom trouw. En daar zijn we trots op.

Over René van den Borst
“Vraag aan de gemiddelde 12-jarige wat hij of zij wil worden en velen moeten het antwoord schuldig blijven. Mijn droom destijds was om docent lichamelijke oefening te worden. Dat leek mij fantastisch. Naast het (interim) lesgeven op de MEAO/MMO in Roermond, werd ik tevens stagementor van een aantal leerlingen en ging ik die hoedanigheid bij veel bedrijven op bezoek. De stap naar intercedent bij een landelijke uitzendonderneming lag in het verlengde daarvan. Ik groeide daar door tot een senior managementpositie, maar met een nieuwe droom: zelfstandig ondernemer worden. Met de oprichting van Suc6! Recruitment, samen met Patricia, heb ik ook die droom weten te realiseren. In mijn privéleven ben ik de trotse vader van twee dochters, opa van vier kleinkinderen en met mijn partner Gabriëlle geniet ik van het leven.”

Over Patricia Martens
“Ik heb de HBO opleiding Toerisme gevolgd, maar kwam al vrij snel daarna terecht in de logistieke sector en daarna in de buitendienst. De uitzendbranche sprak mij altijd al enorm aan. Toen werd mij de kans geboden om een filiaal van een uitzendbureau in deze regio te gaan leiden. Vervolgens maakte ik in 2007 de stap naar zelfstandig ondernemerschap. Een aantal jaren later ben ik in contact gekomen met René en hebben we samen Suc6! Recruitment opgericht. In mijn privéleven ben ik getrouwd met Gé, de trotse moeder van twee kinderen, twee bonuskinderen en een bonus kleindochter.”

suc6recruitment.nl

Tekst: Rob Buchholz • Fotografie: Suc6! Recruitment & Interim Solutions