Er zijn 2 mogelijke doelgroepen voor uw app: de klanten of de werknemers. Echter is een app vaak niet nodig binnen een bedrijf, aangezien er genoeg platforms zijn voor communicatie tussen werknemers (en werkgevers). In dit artikel wordt dus gesproken van een app voor de klanten.

Het komt professioneel over

Welk succesvol bedrijf heeft geen app? Als uw bedrijf een app heeft, wint u bijna gegarandeerd van de concurrent zonder app. Het is belangrijk dat de app goed werkt en er goed uitziet, want een app die niet werkt, zorgt alleen voor irritatie bij de klant. Een goede app developer kan uw bedrijf helpen met zowel lay-out als functionaliteit.

Zichtbaarder en herkenbaarder

Wanneer iemand uw app heeft gedownload, gaat diegene uw app altijd zien op het startscherm. Hierdoor wordt de klant steeds aan u herinnerd en is de kans groter dat de klant koopt. Het app icoon moet wel herkenbaar en opvallend zijn. Een digital agency kan u helpen bij het ontwerpen van een app icoon en bij het adverteren van uw app. Een herkenbaar app icoon is niet alleen binnen de telefoon belangrijk. Ook wanneer uw logo ergens anders te zien is, gaat de klant dit makkelijker herkennen.

Klanten meer betrokken

Via uw app staat u meer in contact met de klant. Door pushmeldingen kunt u de klant informeren over nieuwe producten, acties en updates. Hierdoor bouwt u een band op met de klant. Het is dan wel belangrijk dat de meldingen niet irritant zijn en niet overkomen als spam.

Toegang tot statistieken

Als u een eigen app heeft, krijgt u toegang tot nuttige statistieken. U krijgt onder andere informatie over hoe de klant uw app gebruikt en hun voorkeuren. Deze statistieken kunt u gebruiken voor marketingstrategieën en content voor uw app. Na verwerking van de statistieken, kunt u een digital agency inschakelen om uw marketingstrategieën en content te optimaliseren. U kunt natuurlijk ook zelf iemand inschakelen om hiernaar te kijken.

Contact met klant (klantenservice)

Via de app kan de klant gemakkelijk in contact komen met uw klantenservice. Voor algemene vragen kunt u een chatbot gebruiken. Direct contact met de klant betekent meer mond-tot-mondreclame en een betere band met de klant. Er zijn dus enorm veel voordelen en redenen waarom u als bedrijf een eigen app zou moeten ontwikkelen. Heeft u er al eens over nagedacht?