Jouw website is gevuld met content. Informatie over je diensten, blogs, mogelijk zelfs een bedrijfsvideo – door content toe te passen, geef je je website vorm en vertel jij je verhaal. Toch zijn er een paar punten aan je content waar jij op moet letten, om er zeker van te zijn dat je content op de juiste manier inzet. Het proces van het verbeteren van je content zodat het beter scoort, wordt content optimalisatie genoemd. In deze blog leggen we je uit hoe jij content optimalisatie kunt toepassen op jouw website!

1. De juiste zoekwoorden
Een groot gedeelte van je content is tekst. Deze tekst is enorm belangrijk, want Google neemt dit mee om jouw positie in de zoekresultaten van Google te bepalen. Dit doen ze door te kijken naar het gebruik van zoekwoorden: de woorden die bezoekers van je website gebruiken om op jouw website terecht te komen, of woorden die in het algemeen relevant zijn aan jouw product en waar veel op gezocht wordt. Door deze zoekwoorden op de juiste wijze terug te laten keren in je tekst, zorg je ervoor dat Google jouw website sneller herkent en daardoor kan koppelen aan een bepaalde zoekopdracht.

2. Activeer op de juiste plek
Het doel van je website is in veel gevallen de klant ervan overtuigen om over te gaan op conversie. Wist je dat de plaatsing van deze aanmoediging een belangrijke rol speelt in of dit ook gebeurt of niet? Veel websites werken met buttons: door onderzoek te doen kom jij erachter of jij je buttons op de juiste plaats hebt staan. Zo kun je kijken naar het gedrag van de muis van een websitebezoeker, of kun je aan eye tracking doen: een dienst waarmee je de ogen van een bezoeker volgt. Waar de muis of de ogen naartoe gaan, is waar je je buttons plaatst.

3. Scherpe foto’s
Een kijkje achter de schermen geven is altijd een goed plan, maar het is wel belangrijk dat je foto’s van een hoge kwaliteit gebruikt. We zien het vaak gebeuren dat bedrijven lukraak wat foto’s schieten en deze op hun website plaatsen, omdat ze horen dat dat effectief is. Wees niet bang om professionele hulp in te schakelen voor deze foto’s: zo laat je aan je bezoekers zien wie je bent en dat jij serieus genomen moet worden.

Traffic Today
Denk je dat jouw website voordelen ervaart van content optimalisatie? Dan is het geen slecht plan om dit uit te laten voeren door een specialist, zoals de marketeers van Traffic Today. Kom met ze in contact en kom erachter hoe zij doelstellingen willen behalen met jouw website!