Goed uitziende websites bouwen die technisch ook nog eens goed in elkaar steken. Dat is wat het Venlose online marketingbedrijf Maxom mogelijk maakt voor kleine tot grote mkb-bedrijven. Door de professionele aanpak komt jouw bedrijf in de zoekresultaten-top van Google terecht, wat leidt tot meer bezoekers en inkomsten. “Ondernemers moeten hun kostbare tijd besteden aan datgene waar zij goed in zijn en de rest uitbesteden”, aldus eigenaar Ramzi Hadad.

“Ondernemers willen een mooie website die ten opzichte van hun concurrenten goed vindbaar is op Google”, zegt eigenaar Ramzi Hadad. “Daar springt Maxom op in. Wij luisteren naar de wensen van een ondernemer, bepalen samen wie de perfecte doelgroep is, bouwen een website en gaan vervolgens marktgericht adverteren.” De klantenportefeuille van Maxom loopt, vijf jaar na de oprichting, breed uiteen: van de lokale bakker tot het Sprookjesbos Limburg. Voor een vast tarief van slechts 49 euro per maand onderhoudt het team van Maxom je volledige website, zodat je er zelf geen omkijken meer naar hebt. “Bij veel andere bedrijven wordt per hulpvraag gefactureerd of werkt men met rittenkaarten”, zegt Hadad. “In dit laatste geval mag je voor een bepaald bedrag een X aantal aanpassingen doorgeven. Bij Maxom zijn we voor een vast bedrag onbeperkt bereikbaar tijdens kantoortijden en hebben zelfs een spoednummer als daarbuiten iets gebeurt. Je mag onbeperkt aanpassingen doorgeven; voor de vindbaarheid binnen Google is het namelijk ontzettend belangrijk om je website te blijven updaten. Van klanten krijgen we vaak te horen dat ze uitermate tevreden zijn over de prijs-kwaliteitverhouding. Dat zijn fijne complimenten.”

‘Wij bepalen met de ondernemer de perfecte doelgroep, bouwen een website en gaan vervolgens marktgericht adverteren’

Ondernemer moet doen waar hij goed in is
Volgens Hadad hebben veel ondernemers tegenwoordig nog een eigengemaakte website. “Een veelvoorkomende fout hierbij is dat de websites alleen informatief zijn, maar verder geen functie hebben”, vertelt hij. “Daarmee bereik je geen toenemende conversie; dit is het percentage websitebezoekers dat tot een transactie overgaat. Om dit te bereiken, is het belangrijk dat jouw website goed in elkaar steekt. Als meer dan 90 procent van je bezoekers (geïnteresseerden) je site verlaat zonder iets te kopen of het contactformulier in te vullen, is dat zonde. Pas als je website inhoudelijk én technisch voldoet, heb je een winnende formule te pakken.” Om dit te bereiken is vakkennis, zoals SEO nodig. “Zelf priegelen of je neefje het laten doen, is niet meer rendabel”, vervolgt Hadad. “Google verandert constant de zeer strenge eisen om goed vindbaar te zijn. De blogs op je website moeten op een bepaalde manier worden geschreven, de laadtijd van je pagina’s dient snel te zijn en je mobiele websiteversie moet perfect in elkaar steken. Wij werken met een team van professionals, houden constant de nieuwste ontwikkelingen op SEO-gebied in de gaten en spelen hier adequaat op in. Als je concurrenten een team van specialisten achter hun website hebben zitten, ga je hier met een zelfgebouwde website niet van winnen.” Daarnaast kost het volgens de online marketingspecialist een ondernemer onnodig veel tijd. “Als je de loonkosten van een ondernemer terugrekent naar hoeveel tijd hij kwijt is met werk aan een website, kan hij beter zijn tijd besteden door zijn top 10-klanten te bellen met de vraag hoe het gaat, en de rest uit handen geven.”

Resultaten
Voor vele ondernemers heeft Maxom een succesvolle website gebouwd, waaronder voor het Venlose medische pedicurebedrijf Pure Feet. “Na een jaar belde de eigenaresse ons met de vraag om het contactformulier van de website te halen, omdat ze de vraag niet meer aankon. Haar website ziet er niet alleen aan de buitenkant mooi uit, maar als je haar googelt staat ze altijd op plek één of twee in de zoekresultaten met haar belangrijkste zoekwoord. Dat is wat we voor ondernemers willen bereiken. Het is onze passie om klein en groot mkb online succesvol te maken.”

www.maxom.nl