EINDHOVEN – Als merk of bedrijf is een huisstijl enorm belangrijk. Niet alleen is dit de manier waarop je jezelf naar buiten brengt, ook kun je op deze manier ervoor zorgen dat je herkenbaar bent en dat alles goed met elkaar samenhangt. Dit is allemaal erg belangrijk, want het alleen maar belangrijker om een goede en passen de huisstijl te hebben die bij jouw bedrijf of merk hoort.

Het is altijd goed om als een van de eerste dingen een moodboard te maken. Ook kun je er misschien meerdere maken, als je niet zeker weet voor wat voor stijl je wil gaan. Voeg alles samen. Dit kan fysiek, maar ook online via bijvoorbeeld Pinterest. Zorg ervoor dat je elke foto/afbeelding kiest met een reden, en dat je uit kunt leggen waarom je iets kiest. Zo ontstaat er een sterkere samenhang en heb je al snel dat er eigenlijk al een soort van huisstijl staat, zonder dat je het doorhebt.

Denk aan waar het bedrijf voor staat en koppel terug
Als het om personal branding en design gaat, is het cruciaal dat je alles terugkoppelt aan het merk. Waar staat het bedrijf voor? Wat is belangrijk, en hoe wil je dat de klant naar het bedrijf kijkt? Zorg dat je alles terug kunt koppelen. Dit hoef je niet vooraf te doen. Je kunt namelijk dingen bedenken en eventueel vormgeven, en het hierna terugkoppelen. Misschien heb je een ontwerp voor een logo, en kom je er later achter dat het eigenlijk wel heel goed bij het bedrijf past om een bepaalde reden. Dit zal je vaak herkennen en tegenkomen. Dit gebeurt onbewust erg vaak.

Schakel hulp in
Zoals met veel dingen, is het makkelijker om iets te doen met meerdere mensen. Zo zijn er namelijk meerdere visies die samenkomen en zijn er meer mensen die hun mening kunnen delen over bijvoorbeeld het gebruik van kleur, lettertypen, het logo, ga zo maar door. Ook met web design kunnen externe bedrijven je goed helpen. Zeker als je zelf niet veel weet over het ontwerpen en bouwen van websites, is dat erg handig. Als je op zoek gaat naar een bedrijf om jou te helpen met branding en design, wees dan wel altijd kieskeurig en kies een bedrijf waar je je honderd procent goed bij voelt. Bekijk het portfolio, neem contact op en vraag naar een kennismakingsgesprek voordat je verdere stappen onderneemt. Zo vind je de juiste persoon voor jouw bedrijf.