Dé Fast Check-in voor de horeca

WEERT – Nu de maatregelen rondom corona weer zijn aangescherpt is er een proef gestart onder een aantal Weerter horecaondernemers met de gratis app fastcheck-in.org van ViaFix. Hiermee kunnen horeca gasten zich makkelijk, snel en veilig aanmelden terwijl de exploitant wordt ontzorgd.

Als je als gast de app download kan je online inchecken in tal van restaurants (o.a. de Taverne, Gothca, restaurant Azië en café de Haronie, café ’t Swaentje en stadscafé de SooS) in Weert. Dat kan snel, makkelijk en veilig met de Fast Check-in. Gasten hoeven alleen nog maar de QR-code te scannen en zijn ingecheckt. Voor horecaondernemers en gasten is het gratis. Horecazaken kunnen zich online aanmelden via fastcheck-in.org

De gegevens worden online veilig bewaard en worden alleen gebruikt bij bron en contactonderzoek na een coronabesmetting. Na twee weken worden de gegevens van de gasten automatisch verwijderd. Alleen als de horeca ondernemer kan aantonen dat de gegevens nodig zijn voor een bron- en contactonderzoek van de GGD worden deze vrijgegeven.

Op een smartphone van een gast blijven de contactgegevens beschikbaar zolang je dat zelf wilt. Zo hoef je deze niet meer telkens opnieuw in te voeren bij het bezoek aan een andere Weerter horecazaak. Scan, klik, klaar! Gebruikers lopen geen risico meer op besmetting door gebruik van gedeelde pennen en schrijfblokken. Geen privacy-zorgen meer over inzage door andere gasten of medewerkers. Persoonsgegevens worden veilig opgeslagen en zijn enkel toegankelijk wanneer horeca exploitant en GGD dit gezamenlijk verzoeken. Alle gegevens worden na 2 weken automatisch verwijderd.

Voordelen horeca
Horeca-ondernemers hoeven geen inspanning meer te leveren om de wet en regelgeving rondom privacy na te leven. Gegevens worden veilig bewaard en na twee weken automatisch verwijderd. Alles verloopt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook bekend als GDPR). Dus geen extra moeite meer en het is nog gratis ook!

Efficiënt
Gasten kunnen direct een zitplaats worden gewezen. Hier zal duidelijk vermeld staan hoe de bezoeker zichzelf kan registreren. Medewerkers hoeven zich dus niet meer bezig te houden met de beschikbaarheid van voldoende blaadjes en schone pennen. Ook de zorg van het veilig bewaren en dagelijks veilig vernietigen van de twee weken oude formulieren vervalt.