Zichtbaarheid is essentieel voor een bedrijf, zowel voor een grote modeketen als de lokale groenteboer. Door zichtbaar te zijn, komen de juiste, potentiële klanten naar je toe. Maar hoe zorg je ervoor dat je zichtbaar bent? En dat je hierbij ook nog eens zakelijk en sympathiek overkomt?

Je werknemers verwennen
Bij het promoten van je bedrijf, zul je al gauw denken aan advertenties in bijvoorbeeld de krant of online. Gelukkig is dit niet de enige manier om de naamsbekendheid te vergroten. Denk bijvoorbeeld eens aan de menselijke kant van je bedrijf. Het belangrijkste visitekaartje van je bedrijf zijn misschien wel jouw werknemers. Als zij energie en positiviteit uitstralen, dan zal de klant dit ook merken en veel sneller gebruik maken van jouw diensten. Maar hoe zorg je er nu voor dat je werknemers die energie en positiviteit uitstralen? Dat kun je doen door hen te verwennen. Denk hierbij niet aan meer vakantiedagen of een hoger salaris, dit zal namelijk ook niet altijd even haalbaar zijn. Kies bijvoorbeeld voor mooie werkkleding waarop het logo van het bedrijf zichtbaar is, zoals t-shirts. Draag de kleding tijdens een bedrijfsuitje of een event, of maak de kleding zichtbaar via social media.

Cadeautje voor (potentiële) klanten
Niet alleen werknemers kunnen zorgen voor een betere zichtbaarheid van het bedrijf, maar de (potentiële) klant ook. Door bijvoorbeeld producten die men vaak gebruikt, zoals pennen of canvas tassen, te bedrukken met het logo van het bedrijf en deze cadeau te doen tijdens een event, maakt de klant onbewust reclame voor het bedrijf. Daarnaast kan worden gekozen voor het versturen van bedrukte, hoogwaardige relatiegeschenken naar vaste klanten. Door deze klanten te verwennen en in het zonnetje te zetten, zullen zij eerder geneigd zijn andere, potentiële klanten naar jouw bedrijf te verwijzen.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Tegenwoordig kiezen klanten eerder voor bedrijven die goed doen. Zij zullen dan ook sneller bij jouw bedrijf aankloppen wanneer ze weten dat maatschappelijk verantwoord ondernemen een hoog punt op jullie agenda is. Sponsor bijvoorbeeld een lokaal sportteam met t-shirts waar jouw logo op staat, of help mee tijdens evenementen van een goed doel. Zo maak je zichtbaar dat jouw bedrijf goed bezig is.