ROERMOND – De kerstdagen naderen en als bedrijf is dit een goede aanleiding om jouw klanten fijne feestdagen te wensen en weer even een contact moment te hebben. Van oudsher is dit ook de periode om terug te blikken op het jaar en wat extra’s te doen voor je relaties. Een originele kerstwens en een mooi geschenk dragen bij aan een goede band met de klant. Zo kan kerst bijdragen aan een effectieve marketingstrategie.

Hier vind je een aantal ideeën om jouw klanten te verrassen met een leuke boodschap!

Kerstkaart
De Kerstkaart is ongetwijfeld de meest traditionele variant waarop je als bedrijf jouw klant kan bedanken en fijne feestdagen kan wensen. Nu de afgelopen jaren de kerst-email  flink in populariteit is gestegen, val je des te meer op als je een originele Kerstkaart via de post verstuurd! Als je een grote klantendatabase hebt, dan is een email ook een optie vanwege het gemak en de beperkte kosten.

Relatiegeschenk
In veel sectoren is het traditie om goede relaties een cadeau te geven als dank voor de samenwerking. Dit kan een fles wijn zijn, een kerstpakket of een ander originele gift die past bij jouw bedrijf. Het is natuurlijk leuk als op het geschenk ook de naam en het logo van jouw bedrijf staat. Bij 123drukken kan je bijvoorbeeld mooie labels, etiketten of flessenhangers met daarop jouw eigen ontwerp en een mooie kerstwens bedrukken.

Kerstgroet op Social Media
Sociale netwerken zijn uitstekende platformen om een kerstwens te plaatsen, zodat deze bij een brede groep volgers zichtbaar zijn. En als je een originele visual creëert is er een kans dat je als merk ook buiten het eigen netwerk zichtbaar bent. Ook een leuke video of een speciale kortingscode kunnen helpen om meer zichtbaarheid en omzet te genereren rondom de feestdagen.

Kerstborrel
Heb je een showroom of kantoor waar je klanten ontvangt? Zorg dan voor wat sfeervolle kerstaankleding. Met wat kleine kerst details wordt de sfeer in deze donkere dagen voor kerst al snel gezellig. Nodig jouw klanten uit voor een kerstborrel! In het nieuwe jaar heeft iedereen het vaak druk met alle nieuwjaarsborrels. De week voor de kerst is ook een prima moment is om tijd te nemen voor elkaar en te investeren in de samenwerking.

Kortom, de feestdagen vormen een goede gelegenheid om weer even in beeld te komen bij de relaties van jouw bedrijf. Nu is het moment om het lopende jaar af te sluiten met een vooruitblik naar een vervolg van de samenwerking in het nieuwe jaar!