Foto: Jan-Paul Kuit

Cabooter People HR Services is de partner voor werving & selectie, detachering en uitzenden. Dankzij een deskundige en persoonlijke arbeidsbemiddeling waarbij mens en werk even belangrijk zijn, weten de consultants tot perfecte matches te komen voor gerenomeerde klanten. Ondernemers groeien en medewerkers kunnen meegroeien.

Gewapend met een laptop, telefoon en blocnote begon directeur Stan-Mark Berden vier jaar geleden aan zijn nieuwe uitdaging: ondernemen in arbeidsbemiddeling. Voordien werkte hij in dienstverband voor onder meer Randstad. “Ik zag wat er goed ging, maar ook wat beter kon. Ik kwam in contact met Hans Cabooter (CEO van de Cabooter Group Venlo) en hij gaf me de kans een ondernemingsplan te schrijven. Mijn filosofie is: op ieder potje past een dekseltje. Als je maar verder durft te kijken dan het cv.”

Out-of-the-box denken
De werkwijze waarbij mens en werk centraal staan, slaat aan. Inmiddels heeft hij drie consultants in dienst met wie hij een gerenommeerd klantenbestand heeft opgebouwd in de grootregio Venlo. “Als je een match wil realiseren, is het goed om out-of-the-box te denken. Welke ervaring heeft iemand opgedaan, wat zijn de wensen en dromen, in wat voor soort organisatie komt iemand het beste tot zijn recht? Anderzijds kijken we bij opdrachtgevers ook verder dan de standaard eisen. Voordat we overgaan tot arbeidsbemiddeling verdiepen ons uitgebreid in de klant en opdrachtgever. Naast de kennis en kunde kijken wij met name ook naar motivatie en gedrag van een kandidaat.”

Het Venlose bedrijf voorziet in werving & selectie, detachering en uitzenden. “We opereren met name in de logistiek, industrie en techniek, zowel uitvoerend als kantoor. We staan open voor andere branches.”

De uitdaging is om zoveel mogelijk kandidaten te leren kennen. “Dat doen we door een stap extra te zetten, door ook die allerlaatste steen op te tillen. We willen de vijver bovendien vergroten door een vestiging in Duitsland te openen. We hebben iemand aangenomen met kennis van het Duitse arbeidsrecht. Vanaf september willen we daarmee gaan beginnen.”

Focus
Sinds dit jaar is Berden de focus van zijn bedrijf wat aan het verleggen. “We blijven met Cabooter People uiteraard onze uitzend-roots trouw, dat is onze solide basis. Maar na succesvolle werving en selectieprocedures voor grote opdrachtgevers, besteden we ook daar meer en meer aandacht aan. Deze procedures gaan iets dieper in op de mens en de materie, waarbij dat stuk matchmaking draait om de juiste competenties bij de kandidaat. En dat bevalt ons erg goed. Ons  team is  ook uitgebreid met iemand die daar specialistische ervaring in heeft en op die manier kunnen we onze opdrachtgevers nog beter bedienen, zonder het uitzendwerk te verloochenen. Dat voelt namelijk goed en ik doe bijna alles op gevoel.”

Succesvolle aanpak
Zeker in een krappe arbeidsmarkt weet Cabooter People HR Services zich te onderscheiden door op een creatieve manier vraag en aanbod te laten aansluiten. “Dat kost tijd, maar het levert ook langdurige relaties op. Als je het hebt over uitzendwerk, zien we dat negentig procent van de kandidaten die we plaatsen na een half jaar wordt overgenomen door de werkgever.”

Ondanks onze sterke groei is het overigens niet de doelstelling van Cabooter People HR Services heel groot te worden. “We willen een betekenisvolle partner blijven in de regio en op een efficiënte en effectieve manier werken. We hopen dat nog meer opdrachtgevers die een uitdaging hebben en kandidaten die uitdaging zoeken zich bij ons melden. Dan zorgen wij voor de perfecte match.”

www.cabooterpeople.nl