Het Limburgse familiebdrijf Huupkens IJs bestaat 75 jaar. Dit jubileum wordt tegelijk met de officiële opening van haar nieuwste vestiging in het centrum van Weert gevierd op vrijdag 25 maart om 16.00 uur. Ter ere van het jubileum zal burgemeester Heijmans niet alleen de zaak openen, maar ook het nieuwste product van Huupkens onthullen.

In 1941 begon Wiel Koppen met de verkoop van zelfbereid ijs met de bakfiets door de straten van Weert en in zijn eigen kruidenierszaak. Het ijs werd zo populair, dat Wiel besloot de kruidenierszaak af te stoten en een heuse ijssalon opende.

Door te focussen op vakmanschap en innovatie wist Huupkens zich te ontwikkelen tot een succesvol bedrijf, met drie ijssalons en 60 medewerkers. In 2015 sleepte Huupkens nog de prijs voor Beste IJssalon van Nederland in de wacht.

Derde ijssalon in hart van Weert
Huupkens begon ooit op de Biest in Weert. Daarnaast is er een ijssalon in Heythuysen. De vestiging in de Beekstraat wordt nu aan dit rijtje toegevoegd en vervangt de locatie aan de Nieuwe Markt. Met de locatie in het hart van Weert verwacht Huupkens een nog groter publiek te kunnen bereiken. Gerty Koppen: “IJs staat echt voor het ultieme genieten. De mensen die lekker aan het statten zijn kunnen hier een snel ijsje kopen, maar ze kunnen ook terecht voor een heerlijke ijscoupe of een uitgebreide proeverij met uitstekende koffie of thee erbij. Ook voor gezond lunchen met Griekse yoghurt en fruit bent u bij ons aan het goede adres. Zo creëren we voor iedereen een Huupkens-moment. ”

Trends
Meer aandacht voor gezond eten, goede kwaliteit koffie, kwalitatief genieten: het zijn allemaal trends die een rol spelen bij de keuzes die Huupkens de laatste jaren heeft gemaakt.

Wil Koppen: “We hebben bijvoorbeeld de afgelopen jaren enkele premium ijssmaken geïntroduceerd, zoals Death by Chocolate of Superfood ijs. Bijzondere smaken en een zekere exclusiviteit, we merken dat de consument dit waardeert.”

Toch blijven de klassiekers het meest populair. “Vanille, chocolade: dat blijft altijd bestaan en daar moet je ook niet aan tornen. Huupkens was er van begin af aan voor jong en oud, en voor iedere beurs. Dat willen we voortzetten, ook na 75 jaar. Het jubileumproduct past daar helemaal bij: we denken dat het een echte hit kan worden.”